sobota 17. března 2018

Knižní tip #3

Moc jsem tomu čtení teď nedala a díky nemoci šly knížky úplně mimo mně, i když opak by se mohl zdát pravdou, když jsem se mohla hezky válet v posteli, že jo?:) No nešlo to, ale přece jen něco málo od konce ledna přečteno mám, tak tady to je...





Název: Losos v kaluži
Autor: Markéta Lukášková
Hodnocení:*****

Nic jsem od ní nečekala a to bývá vždy nejlepší. Nejen co se knih týče. Netušila jsem, o čem pořádně bude, prostě jsem po ní sáhla a začala číst....(a nemohla a nemohla přestat). Je to útlá knížečka na jeden dva večery. A mě teda sedla. Přiznávám, že jsem ji četla v den, kdy jsem měla fakt velkou depku a téhle knížce, nebo spíš její autorce, se povedlo mě několikrát rozesmát (i rozbrečet). To miluju, když nad stránkami knih prožíváte emoce, ať už jsou jakékoliv. Celý příběh je napsaný čtivě a svižně. Báře zemře milovaná babička, která pro ni byla celý život spíš náhradní mámou a dostane se do nebe. Kapitoly se střídají - Bára vs. babička. Babička seshora vidí vše, co se v Bářiným životě dál odehrává a snaží se jí různými znameními pomoct, aby se vyhnula životním průšvihům. Úplně mě dostalo, jakým způsobem bylo popsáno nebe a peklo, kam se po smrti můžeme dostat. No byl by to mazec, kdyby to tak bylo, co Vám budu povídat :) Moc se mi to líbilo a vůbec nevylučuju, že si pro zvednutí nálady tuhle Markétinu prvotinu přečtu někdy znovu.



Název: Postav hlídku
Autor: Harper Lee
Hodnocení:*****

První knihu od Harper Lee, Jako zabít ptáčka, která u nás vyšla, jsem četla před dvěma lety a moc jsem se těšila na pokračování. Postav hlídku napsala autorka již před vydáním Jako zabít ptáčka a příběh se odehrává o dvacet let později. Dvacetišestiletá Jean Loiuse Finchová, kterou známe z prvního dílu jako Čiperu, se vrací z New Yorku do rodného Maycombu v Alabamě. Chce navštívit svého otce Atikuse a pomalu se opět stává součástí zdejšího života. Brzy ale zjistí, že lidé, které znala od dětství se mění vlivem politických událostí i rasových motivů. Cítí rozčarování a zklamání, přestává si být jistá vztahem se svým milým, ale hlavně a především se začnou rozcházet cesty s jejím otcem, kterého bezmezně miluje a vzhlíží k němu...
Zbožňuju styl, jakým Harper Lee své dvě knihy napsala a závěr člověka opravdu hodně přinutí k zamyšlení, měla jsem husí kůži a nemůžu jinak, než dát pět hvězd.



Název: Oprawme se
Autor: Stanislav Skřička
Hodnocení:****

Pokud někoho zajímá raw strava, tak pro něj určitě jméno Stanislav Skřička není neznámé. Knížku vřele doporučuji všem, kteří se zajímají nejen o živou stravu, ale celkově o zdravý životní styl. Já osobně už se v jídle nechci a nebudu vydávat žádným takto extrémním směrem, ale přesto pro mně bylo v knize spousta zajímavostí a informací, ze kterých jsem si něco vzala. Styl je čtivý a celá knížka je napsána tak, aby i laik porozuměl tomu, jak to v těle vše funguje.



Název: Čas odejít
Autor: Jodi Picoult
Hodnocení: ****

Alice, která zasvětila svůj život studiu chování slonů, jemuž se plně věnovala v Africe, odjede do Ameriky poté, co se seznámí s otcem Jenny, který tam vede sloní rezervaci. Když jsou Jenně tři roky, její matka záhadně zmizí ve chvíli, kdy je v rezervaci slonem udupaná její kolegyně. Jenna, která poté žije  s babičkou nevěří, že by ji máma jen tak opustila. Snaží se ji najít a na povrch vyplouvají věci dávno zapomenuté...
Tahle knížka byla opravdu hodně originální tím, že Vás zasvětí do života slonů, o kterém asi tak úplně často nepřemýšlíme. Hodně mě to bavilo a tak jak to Jodi umí, závěr knihy mě naprosto dostal a překvapil a.............musíte si to prostě přečíst :)



Název: Potomci mlčení
Autor: Sabine Dittrichová
Hodnocení: ****

Jael Winterstejnová se pustí do pátrání po svých kořenech, které ji zavede z Německa do mnoha míst České republiky - Prahy, Šumperku, Terezína, Lanškrounu. V Praze se seznámí s mužem, který, stejně jako ostatní příhody v jejím životě, není jen náhoda. Na tu Jael už nevěří. Za to na lásku věřit začne. Pustí se do pátrání po své minulosti a historii své rodiny. Některá poznání jsou bolestná. Některá přímo zasahují do jejího nynějšího života. Celé téma odsunu Němců z Čech a židovská otázka je skvěle popsané a zpracované, osobně mě tohle dost zajímá, takže se mi knížka líbila a i když mám na téma holocaust už dost načteno, tak mi to opět doplnilo další malý střípek poznání této časti historie.





Žádné komentáře:

Okomentovat