pondělí 16. ledna 2017

Najděte si svého marťana

             
Název: Najděte si svého marťana
Autor: Marek Herman
Hodnocení: *****

Když se mi dostala do rukou tenoučká knížka od Marka Hermana - Najděte si svého marťana, netušila jsem ještě, jaký poklad se na těch pouho pouhých 200 stránkách skrývá.

               Každý, kdo má pocit, že v jeho životě něco nefunguje, že je v něm něčeho málo, nebo naopak moc, že by chtěl něco změnit, ale neví jak, nebo dokonce ani netuší CO by se mělo změnit, aby jeho život byl lepší, nechť si tuto úžasnou knížku přečte. Jsem stále plná dojmů a emocí, které ve mně kniha vyvolala. Marek v ní neuvěřitelně lidským a čtivým způsobem rozebírá témata, jako je sebepoznání, komunikace, seberozvoj, mezilidské vztahy a to nejdůležitější - děti a rodinu. U některých pasáží mi až vyhrkly slzy do očí, u jiných mi běhal mráz po zádech a prakticky u každé kapitoly, stránky, odstavci, věty jsem pokyvovala hlavou a v duchu si říkala "ano, ano Marku, máš pravdu, takhle to je, takhle to cítím, tohle a tohle chci dělat jinak".



                Další velmi užitečnou součástí této knihy jsou otázky. Otázky, které si člověk nepokládá každý den, ale na které by si každý z nás měl udělat čas a upřímně si je zodpovědět. Věřím, že tyto otázky a odpovědi nás mohou posunout o veliký krok dál správným směrem. Dále rozebírá, k čemu je dobré psát si deník. (A ano, určitě v knize najdete i tipy na to, kde na tyto věci "brát čas", protože času nazbyt přece nikdo z nás nemá :)) Namotivoval mě tak moc, že jsem si zase po 7 letech deník začala psát. Vrátila jsem se k tomu, co jsem od svých 8mi let dělala pravidelně, ale na co jsem si od doby, co mám děti, čas neudělala...



               Můj výtisk této knihy bude teď putovat z ruky do ruky po rodině  a přátelích, protože tohle si "musí" přečíst snad každý! Rozhodně ale koupí knížky nikdo neprohloupí, je to jedna z nejlepších knižních investic, co jsem kdy udělala.

               Doporučuji k přečtení všem věkovým skupinám, zejména bych ale vyzdvihla vás, kteří plánujete stát se rodiči nebo už jimi jste a vás, kteří každý všední den stojíte před třídou plnou žáků - ano, mám na mysli učitele. Určitě ale i vy, kteří děti nemáte ani neplánujete a nejste ani učiteli, najdete v knize spoustu inspirativních myšlenek a především rad, jak vše nenásilnou formou uplatnit v praxi. Kdyby to šlo, dám panu Hermanovi šest hvězdiček z pěti :)

Lituji jediného - že jsem na tuto knížku nepřišla dřív.


J.

Žádné komentáře:

Okomentovat