pondělí 9. ledna 2017

Pečení bez mouky

           Dnes bych se s vámi ráda podělila o dva jednoduché recepty na pečivo bez mouky. Jak jsem vlastně došla k tomu, že peču bez mouky? Potřebovala jsem opravdu spoustu času, než jsem pochopila, co mé tělo chce a co ne...co mu dělá dobře a po čem se naopak cítí na prd, abych tak řekla...trvalo mi to cca 20 let :)) Nechci dnes mluvit o hubnutí, k tomu se určitě dostanu někdy příště, protože to je pro mně celoživotní téma...Dnes to bude čistě o té kuchyni :)

            Po vyzkoušení mnoha diet a mnoha způsobů stravování jsem jednoznačně pochopila, že klasické pečivo ( i když mi moc chutná ), není nic pro mně a bude mi líp, když ho omezím...Motala jsem se v tom a motala, až jsem se konečně vymotala, díky malému zázraku, kterým jsou pro mně ovesné otruby. Ovesné vločky jsem znala, miluju k snídani kaše, nebo jen tak jogurt s vločkami, takže jsem je používala často, ale otruby? Šly mimo mně, neviděla jsem důvod, proč jimi nahrazovat moje oblíbené ovesné vločky. Až několik receptů z Dukanovy diety, která je v prvních fázích založena především na bílkovinách a vyřazení sacharidů z jídelníčku, mi ukázalo, že si přece jen ten rohlík nebo chleba dát můžu a bude mi fajn. Rohlík z otrub příjemně zasytí, ale není po něm těžko, nepřibírá se po něm a z otrub se samozřejmě dá kouzlit i mnoho jiných věcí, např. chléb, knedlíky nebo výborná otrubová kaše, která mi nakonec chutná mnohem víc, než vločková :)
  
           Teď se nabízí otázka - držím Dukanovu dietu? Odpověď zní ano i ne! Neřídím se striktně jejími principy, ale recepty mě baví! Jak už jsem psala v úvodu, hledám to, po čem je mi fajn a v těchto receptech nacházím přesně tu inspiraci, kterou jsem potřebovala. Často si je upravuji podle toho, co máme rádi, co nám chutná nebo taky podle toho, co doma zrovna mám, takže si je zlehka přizpůsobuji na míru svým chuťovým buňkám. A tohle bych tedy vřele doporučila všem - není nutné držet se striktně toho, co je psáno. Každý si může daný recept upravit podle své fantazie, možností a chuti :)

Tak dost už řečí a jdeme na ty recepty!

Dnes mám pro vás nachystané dva. Možná jste je už zahlédli u mně na instagramu, každopádně začnu právě rohlíkama z ovesných otrub a proteinovýma žemličkama z cottage sýru :)

ROHLÍKY (NEBO BULKY) Z OVESNÝCH OTRUB

Potřebujeme: 12 lžic ovesných otrub
                      6 lžic psyllia
                       2 vaničky tvarohu (2x250g)
                       4 vejce
                       1 sáček sypkého droždí
                       1 lžičku prášku do pečiva (nemusí být)
                       1 lžičku drceného kmínu
                       1 lžičku chia semínek
                       sůl dle chuti
Postup: Troubu rozehřejeme na 160C. V jedné misce vyšlehám vidličkou tvaroh s vejci. V druhé misce smíchám všechny sypké ingredience. Smícháme dohromady a vytvoříme těsto. Necháme chvilku odležet, stačí 10 minutek. Plech vyložíme pečícím papírem a tvoříme bulky nebo rohlíky. Pokud se těsto lepí, navlhčete si ruce vodou. Můžete posypat semínky dle chuti, nebo je přidat i přímo do těsta. Pečeme 35-40 minut podle trouby. Po čtvrt hodince můžete troubu stáhnout na 140C, aby se nám pečivo upeklo pěkně do zlatova (ne do černa:-D ) a zároveň aby bylo propečené uvnitř. Z tohoto množství surovin mám cca 6 větších rohlíků, které nám doma vydrží 2-3 dny, protože nejsem jediná, kdo je u nás jí :) Pro jednoho člověka ale stačí z poloviční várky udělat 6 bulek nebo menších rohlíčků :)



 




PROTEINOVÉ ŽEMLE

Potřebujeme:  6 lžic ovesných otrub
                       3 lžíce neochuceného proteinu
                       1 cottage sýr
                       2 vejce
                       1 sáček sypkého droždí
                       1 lžičku prášku do pečiva
                       1 lžičku chia semínek
                        koření dle chuti (sušený česnek, provensálské koření, lístky čerstvé bazalky atp.)
                        sůl


Postup: Podobný jako u rohlíků :) Zvlášť smícháme cottage s vejci a zvlášť všechny sypké ingredience. Vytvoříme těsto. Dochucení záleží na vás, dělám je pokaždé jinak, podle toho, na co máme zrovna chuť. Kdo má rád bazalku, vřele doporučuji natrhat pár lístků na menší kousky a vmíchat do těsta. Krásně pečivo provoní. Pečeme na pečícím papíře cca 30min na 150C.





Příště si upečeme chleba z domácího seitanu a mám pro vás také nachystáno pár sladkých dobrot, které si můžeme dát bez výčitek i o půlnoci :)

J.




3 komentáře:

  1. Vypadá to krásně. A musím použíž ten protein a vlákninu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko bez toho jsem to po pravde ještě nezkousela :)

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    díky za super recept na rohlíky z ovesných otrub. Chtěla bych se jen zeptat, jak mají vypadat uvnitř. Pekla jsem je snad hodinu a deset minut na 140 stupňů a pořád se ne a ne dopéct. Nebo mají být uvnitř trochu ,,mazlavé"? Moc díky za odpověď. Aneta K.

    OdpovědětVymazat