pátek 3. února 2017

Ovesný mrkvový dort

Říkala jsem si, o jaký sladký recept bych se s vámi mohla na víkend podělit a vzpomněla jsem si na můj oblíbený mrkvový dort. Není nijak složitý na výrobu a tu chuť prostě miluju! Když jsem ho dělala poprvé, nahradila jsem klasickou mouku rozemletými ovesnými vločkami a u této varianty jsem už zůstala. Jako nedělní zákusek je prostě skvělý :) Samozřejmě můžeme místo vloček použít i celozrnnou mouku!




OVESNÝ MRKVOVÝ DORT

Těsto:   2 hrnky mletých ovesných vloček
             1,5 hrnku hnědého cukru
             1 hrnek mletých či najemno nasekaných vlašských ořechů
             3 hrnky najemno nastrouhané mrkve
             4 vejce
             1 hrnek olivového oleje
             2 lžičky skořice
             1/2 prášku do pečiva
             šťáva z 1/2 citronu
             špetka soli
             vanilka dle chuti

Krém: 400g tvarohu
            1 kelímek mascarpone nebo kysané smetany
            sladidlo dle chuti
            vanilka





Vejce vyšleháme s cukrem do pěny. Přidáme vločky, skořici, prášek do pečiva, citronovou šťávu, vanilku (z lusku či aroma) a sůl. Nakonec vmícháme olivový olej, ořechy a mrkev. Kulatou formu o průměru cca 26 cm vymažeme a vysypeme kokosem. Dáme do ní těsto a pečeme v předehřáté troubě na cca 170 C asi hodinu a čtvrt. Doporučuji vyzkoušet špejlí, zda je dort propečen tak, jak potřebujeme.
Korpus necháme vychladnout. Rozkrojíme podélně na dvě poloviny. Ingredience na krém vyšleháme, potřeme jednu polovinu dortu, přiklopíme druhou částí, zbytkem krému potřeme vrch dortu, případně i boční strany. Dozdobit můžeme nasekanými ořechy nebo strouhanou či na tenounké plátky nakrouhanou mrkví. Anebo obojím! :) Dáme do lednice odležet.

Dobrou chuť!

J.

4 komentáře:

  1. Vypadá úžasně, taky peču, ale ze špaldy a tuhle variantu z ovesnych vloček určitě vyzkouším😊taky se chystám na ty otrubove rohliky😊
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  2. Juu Miru super, tak at se ti to vse krasne vydari a chutna! Ja zrovna vcera napekla cerstvou varku rohlicku, tak si dnes davam :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ten vyzerá super 😊 Už sa mi zbiehajú slinky 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Taky ho dělám ze špaldové mouky.Zkusím i z vloček,bude zase trochu změna.

    OdpovědětVymazat